Brackmann, A. (2020). Extrem begabtDie Persönlichkeitsstruktur von Höchtsbegabten und Genies. Klett-Cotta.

Gross, M.U.M. (2004). Exceptionally Gifted Children. Second Edition. Abingdon: Routlegde.

Hollingworth, L.S. (2015). Children above 180 IQ Stanford-Binet: Origin and Development. (Reprint from 1975, reprint from book Gifted Children, their nature and nurture, 1926). Createspace Independent Publishing Platform.

Kooijman – van Thiel, M.B.G.M. (red). (2008). Hoogbegaafd. Dat zie je zó! Over zelfbeeld en imago van hoogbegaafden. Ede: OYA Productions.

Nauta, Noks (2019). Weblogs:
https://noksnauta.wordpress.com/2019/11/22/145-zeer-hoogbegaafd-wat-is-dat-dan/
https://noksnauta.wordpress.com/2019/12/04/145-er-is-behoefte-aan-aandacht-hoe-nu-verder/

Triple Nine Society

Van Weerdenburg, M., Emans, B., Kabki, M., & Poelman, M. (2019). De uitstroom van het Centrum voor Creatief Leren (CCL): Met vallen en opstaan. Een retrospectief verkennend onderzoek. Nijmegen: Behavioural Science Institute – Radboud Universiteit.

International Society for Philosophical Enquiry